Ukazała się kolejna aktualizacja programu PUZZLE/TaxPro do wersji 12.2. Abonenci otrzymają aktualizację w ramach obsługi posprzedażnej. Pozostałych użytkowników zachęcamy do zakupu aktualizacji z abonamentem.
Zmiany w wersji 12.2
Seryjne wydruki UPO
UPO (urzędowe poświadczenie odbioru) deklaracji może być pobrane przy jej wysyłce (pojedynczej lub seryjnej), poleceniem Pobierz, podczas otwierania okna rejestru deklaracji lub przy tworzeniu zestawienia e-deklaracji pracowników. W związku z tą mnogością możliwości, sporządzenie informacji PDF o UPO może być kłopotliwe, gdyż wymaga najpierw otwarcia odpowiedniego rejestru deklaracji i znalezienia w niej właściwej pozycji. Aby usprawnić tę czynność powstała opcja seryjnego wydruku ostatnio pobranych UPO. Opcja ta znajduje się w menu do seryjnej obsługi e-deklaracji (System / e-Deklaracje seryjne). Efektem jej wywołania jest dokument PDF złożony z informacji o UPO pobranych na danym komputerze od uruchomienia programu lub ostatniego seryjnego wydruku UPO.
Aby ułatwić przyporządkowanie informacji o UPO do właściwych deklaracji, w lewym dolnym rogu takiej informacji (tuż pod ramką) dopisujemy drobną czcionką symbol deklaracji, miesiąc końcowy okresu, za który została złożona, oraz nazwę podatnika.
Jeśli w chwili zakończeniu programu są w pamięci jakieś niewydrukowane, ostatnio pobrane UPO, to program o tym przypomni, pod warunkiem, że wcześniej zaznaczono nowe ustawienie "Przypominaj o niewydrukowanych UPO" w podmenu "e-Deklaracje" menu "System".
Nowy certyfikat SSL systemu e-Deklaracje
Ministerstwo Finansów zmieniło certyfikat SSL systemu e-Deklaracje. Aby móc składać deklaracje drogą elektroniczną konieczne jest zainstalowanie nowego certyfikatu w systemie operacyjnym Windows. Najnowsza wersja programu robi to sama przed złożeniem deklaracji, trzeba tylko zaakceptować instalację certyfikatu "Certum Trusted Network CA".
Kod oddziału NFZ na ZUS RMUA
Na formularzach ZUS RMUA jest odtąd umieszczany kod oddziału NFZ - zgodnie z aktualnie obowiązującym wzorem. Kod do wydruku brany jest z rekordu listy płac, dokąd jest przepisywany z danych pracownika.
Uwaga: w rekordach wcześniej utworzonych list płac kody oddziałów NFZ są puste, ale można je edytować.
Opcjonalne podpisywanie rachunków
Ustawienia w oknie danych firmy (menu Firmy / Edycja) dotyczące podpisywania faktur przez otrzymującego i/lub wystawiającego odtąd mają również wpływ na podpisywanie rachunków. Te domyślne ustawienia można później zmienić w oknie rachunku - podobnie jak w oknie faktury.